Villkor & Information

Villkor för köp och leverans via webshop och butik.

Betalning

Du kan betala med swish, kort eller faktura i vår webshop. Delbetalning via Billmate är möjligt.
Vår betalningspartner som tillhandahåller våra betalningslösningar heter Billmate. Vill du läsa mer om Billmate kan du göra det här.

Frakt

De flesta av våra produkter finns i lager och skickas inom 1-2 arbetsdagar. Vissa av våra produkter tillverkar vi först när vi får en order på dem och då skickas de inom 7-10 arbetsdagar.
Om du snabbt behöver en vara som inte finns i lager kan du kontakta oss så kan vi eventuellt ordna snabbare leverans.
Det går också att välja ”Hämta i butik” innan du slutför köp och då är du välkommen att hämta din beställning i Smedjan när du fått en bekräftelse via mail.
Vi skickar våra brev och paket spårbart via Postnord. Vi sänder world wide.
Frakten är 100 kr inom Sverige. Fri frakt om du handlar för över 1000 kr i webbutiken.
Vi reserverar oss för justeringar av fraktpriser i samband med eventuella prishöjningar.
Eventuell fraktkostnad återbetalas inte vid ej uthämtade brev/paket samt returer.

 Priser & prissättning

Priserna inkluderar gällande moms 25 %. Priser på silver och guld ändras ständigt och vi reserverar oss därför för eventuella prisjusteringar på produkterna.

Specialbeställningar

Vid specialbeställning av smycke eller produkt åtar sig Silverwijk designuppgiften enlig överenskommelse med kund. Leder inte design till slutprodukt faktureras kostnad för löpande designarbete efter 3 månader med minst 500kr.
Beställningarna sparas för ändringar, försäkringsärenden och framtida beställningar.

 Byten och Ångerrätt

Ångerrätt och returrätt gäller i 14 dagar enligt konsumentskyddslagen. Ångerfristen räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag du blivit aviserad om att produkten finns för uthämtning på ditt postombud. Produkten ska vara oanvänd och returneras i sin originalförpackning för att återköpet ska gälla. Produkten ska vara oss tillhanda inom 14 dagar om du önskar byta din produkt eller ångra ditt köp. Bifoga ordernummer, namn och adress. Du står själv för fraktkostnad vid retur och byten. Bytesrätten gäller ej specialbeställda produkter utöver ordinarie sortiment eller produkter som graverats. Byten och returer hanteras inom 10 arbetsdagar.

Returadress: (för köp via www.silverwijk.se)

Silver Wijk AB
Kråkedalsvägen 42
471 72 HJÄLTEBY

 Reklamation

Vi garanterar att produkten är i perfekt skick när den levereras ifrån oss. Skulle produkten mot förmodan vara skadad vid mottagandet så kontakta oss omgående på emelie@silverwijk.com 
Silver Wijk ansvarar för fel som fanns på varan när du köpte den eller när den levererades till dig. Silver Wijk är inte ansvarig för fel som du orsakat, till exempel om du inte har följt skötselanvisningar eller om du vanvårdat varan, tex. fastnat i något så kedjan gått av.

 Kedjor

Silver Wijk lämnar 2 månaders garanti på kedjorna. Garantin omfattar fabrikationsfel och gäller inte skador som är självförvållade. Kedjorna tål dagligt slitage men du bör vara vaksam så att du inte fastnar i något då kedjan kan gå av då eller vid senare tillfälle.

Vårt organisationsnummer är 559183-5631.